Tegevjuht

Tööstussektori ihaldusväärseima tööandja tiitlit püüdes

„Erialaseid oskusi saab alati juurde õppida ning end täiendada. Minu jaoks on CV-st olulisem see, et uus inimene sobituks olemuselt meeskonda.“ Nende sõnadega iseloomustab Exmet Services OÜ tegevjuht Taavi Vesiaid enda vaateid. Tallinna Tehnikaülikoolis ehitust õppinud mees omab ulatuslikku kogemust nii projektijuhtimise kui ka müügi alal. Just nimelt müügialast kogemust peab ta ka ettevõtte juhtimisel äärmiselt oluliseks. „Tunnetan turgu paremini ning kuna sektoreid, kus me tegutseme, on palju, siis pean vajalikuks olla kursis toimuvaga. On ettevõtteid, kes helistavad mulle, et küsida nõu. Saan neid nõustada vaid läbi oma kogemuse. Lisaks usun, et ettevõtte juhina peaksingi olema see, kel on lai vaade,“ selgitab Taavi põhjalike teadmiste olulisust.

Exmet Servicesi loomise lugu on eelkõige lugu kahest noormehest – tegevjuht Taavi Vesiaidist ning tehase juht Ats Metusalast –, kes ei olnud nõus raskusi trotsides alla andma. Taavi ja Ats lõid ettevõtte tolleaegse nimega Tavepro OÜ 2012. aastal. Esimene tegutsemisaasta oli täis katsumusi ning aasta lõppedes ei olnud selge, kas üldse oma tegemistega jätkatakse. Nimelt alustati primitiivsete toodetega ning tööde tegemisel pandi ka ise algul käed külge nii sigalate kui ka veiselautade aedikute paigaldamisel. „Tagantjärgi mõeldes oleks lihtsam olnud alla anda ja käega lüüa. Tean nüüd, et puudusid vajalikud teadmised ja oskused. Need tulid töö käigus ja oma vigadest õppides. Peale esimest aastat ei olnud meil alles mitte midagi peale iseenda, mistõttu hakkasime tegelema eelkõige projektijuhtimisega. Otsustasime nullist alustamise kasuks. Me ei oleks olnud võimelised seda tegema, kui meil ei oleks perekondadena olnud nii suurt taustajõudu. Oli teadmine, et olemas on turvaline tagala, mistõttu julgesime võtta ka rohkem riske,“ kirjeldab Taavi ületatud raskusi. Protsessi käigus tekkis ka visioon ja sai selgeks, et oluline on eristuda teistest turul olijatest just kliendikeskse lähenemisega. Klientidelt ongi tulnud selle kohta väga palju positiivset tagasisidet. Siinkohal on ka lahendustele orienteeritus oluline märksõna. Probleemide ilmnemisel tegeletakse nende lahendamisega, mitte niivõrd süüdlaste otsimisega. Peale esimese aasta katsumusi on ettevõtte olnud järjepidevalt tõusuteel. Märkamata ei ole see jäänud ka välistele vaatlejatele. Üks suurimatest materjalide tarnijatest Exmet OÜ tegi ettepaneku osta ära Tavepro enamusosalus. 2020. aastal liitutigi Exmet Grupiga ning uueks nimeks sai Exmet Services OÜ.

Tegevjuhina mõistab Taavi, mis on ettevõtte töötajate jaoks oluline. Taavi uks on oma inimeste jaoks alati lahti ning ta hindab seda, et tema poole juletakse pöörduda. Ühtlasi usub Taavi, et ettevõttega ollakse kindlasti teel sektori ihaldusväärseima tööandja tiitli saamise poole. Selle nimel pingutatakse iga päev. „Ettevõte võiks olla selline koht, kus inimesed tahavad töötada ka millegi muu kui vaid palganumbri pärast. Töötajate lojaalsus ning tööstaaž on samuti väga olulised näitajad. Usun, et meie praegune meeskond on selline, kus hoitakse kokku ja omal kohal on ka kindlasti huumor. Saame omavahel hästi läbi ja seda ka väljaspool tööaega. Koos on väga palju erinevaid inimesi, kuid see just rikastabki. Rõhk on kindlasti sõnal „koostöö“, kuna oleme siiski teenusekeskus ning peame kõiki selle sektori ettevõtteid partneriteks, mitte konkurentideks. Soovime olla tuntud klientide hulgas kui murevabade täislahenduste pakkuja,“ avab Taavi enda mõtteid toimiva meeskonna kohta. Muuhulgas julgustab mees ka töötajaid koolituste soove avaldama. Selgitades, et kui inimesed ise tunnevad, et tahavad end arendada ja ka sellest räägivad, siis ei ole põhjust keeldumiseks.

Hoolimata kiirest elutempost mõistab Taavi ka töö ning pereelu tasakaalustamise tähtsust. „Ma ei ole see juht, kes on ööpäev läbi tööl ja samuti ei oota ma seda ka oma töötajatelt. Arvan, et tööl olles peaks fookus olema töö tegemisel ning kodus perel,“ võtab Taavi kokku enda jaoks olulise.

 

TERASED INIMESED ÜHE KÕNE KAUGUSEL

KONTOR JA TOOTMINE